02.2022
Brändi, integraatiot ja verkkokauppa uusiksi
Sivuston uudistuksessa keskityttiin brändiuudistuksen lisäksi erilaisten sisäänrakennettujen integraatioiden lisäämiseen sivustolle sekä konversioita tuottavan verkkokaupan toteutukseen.
Toteutus
Kahden vaiheen uudistusprosessi
Ratkaisimme asiakkaan muutostarpeet kahdessa vaiheessa. Ensimmäisessä vaiheessa toteutimme toimivan ja visuaalisesti näyttävän WordPress sivuston, johon lisättiin käytettyjen laitteiden Nettix-integraatiot. Toisessa vaiheessa toteutimme tehokkaan verkkokauppajärjestelmän huomioiden brändiuudistuksen visuaaliset toiveet. Lopputuloksena syntyi selkeä kokonaisuus joka palvelee niin verkkokaupan, sivuston kuin järjestelmän käyttäjiä.
Brändiuudistus loi pohjan verkkosivuston visuaaliselle ilmeelle
Trimedia loi visuaalisen ulkoasun uudelle WordPress verkkopalvelulle Visual Fridayn toteuttaman brändiuudistuksen pohjalta. Verkkosivuston rakentamisessa hyödynnettiin lohko-ajattelua, jolloin sivustoa ja sivuja voidaan muokata lohkojen avulla hyvin joustavasti ja monipuolisesti sisältötarpeiden ohjaamina.
Verkkokauppa ja WP-sivusto sulassa sovussa
UI-suunnitelman, sisältötyyppien sekä WordPress-lohkojen kiteydyttyä rakensimme WordPress sivuston Trimedian räätälöityä teemaa hyödyntäen. WordPress-sivuston rinnalle vaadittiin toimiva verkkokauppa, joka toteutettiin Automatik-verkkokauppaohjelmalla. Automatik verkkokauppa toimii yhdessä Futursoft -toiminnanohjausjärjestelmien kanssa, jonka kautta sivustolle voidaan helposti noutaa tuotetietoja kuten nimet, hinnat ja saldot. Verkkokauppaan tehtiin lisäksi useita integrointeja eri toimittajien kanssa.
Trimedian vastuualueet uudistusprojektissa:
Käyttöliittymäsuunnittelu, palvelun määrittely ja tarkentaminen, tekninen suunnittelu ja toteutus, visuaalinen toteutus, Nettix-integraatioiden implementointi, Automatik-verkkokaupan ja tuotehallinnan rakentaminen, sisällön siirto ja tuottaminen, käyttäjäkoulutus, ylläpito-, jatkokehitys- ja tukipalvelut.
Sivuston integraatiot:
Nettimoton integraatio tuo käytettyjen laitteiden valikoiman verkkosivulle
Sivustolle rakennettiin myös erillinen Nettix-integraatio (nettimoto, nettivene, nettikone ja nettivaraosa), jonka kautta kävijä näkee suoraan verkkopalvelusta käytettyjen laitteiden ajantasaisen valikoiman. Vierailija voi käyttää haluamiaan filttereitä ja suodattaa esiin haluamansa veneet, ajoneuvot tai osat. Integraation kautta tuotesivulle tuodaan tuotteiden täydelliset tuotetiedot sekä -kuvat.
Asiakas – Marine
Jos se käy moottorilla, löytyy se todennäköisesti Marinelta! Marine tarjoaa laajan valikoiman tuotteita kesään ja talveen, säilytys- ja huoltopalvelut sekä varusteet vapaa-ajanharrastuksiin ja kovan luokan ammattilaisille. Marine on toiminut vuoden 2002 alusta saakka. Tänä päivänä yritys on Suomen monipuolisin kone- ja veneliike, joka tarjoaa laajan valikoiman tuotteita kesään ja talveen, säilytys- ja huoltopalvelut sekä varusteet vapaa-ajanharrastuksiin ja kovan luokan ammattilaisille. Asiakkaina harrastajien lisäksi ovat niin safarin pitäjät ja laskettelukeskukset kuin Puolustusvoimat ja Poliisi.
Marinen takana seisovat
Otto Savolainen
Web Developer
Web Application Development, E-commerce, Front-End DevelopmentToni Huuskonen
Senior Web Developer
Integrations, Full Stack Development, E-Commerce, Project ManagementAki Saksola
CTO
UI/UX-design, Front-End Development, Project ManagementNoora Ojanen
Designer
UI/UX-design, Branding, Marketing, IllustrationKiinnostuitko kuulemaan lisää?
Jos sivumme saivat sinut pohtimaan oman sivustosi tulevaisuutta, kirjoita yhteystietosi ja lyhyt kuvaus ongelmasta tai mahdollisuudesta alla olevaan lomakkeeseen.
Yhteyshenkilöt
Jos lomakkeiden täyttäminen ei innosta vaan haluat ottaa suoraan yhteyttä, kirjoita sähköposti etunimi.sukunimi@trimedia.fi tai ota yhteyttä alla oleviin henkilöihin.
Arto Saksola
Puh: +358 44 535 7215
Tuuli Strandman
Puh: +358 40 6744677