09.2022
Osta hunajasi helposti kotiovellesi
Hunajayhtymä halusi tarjota tuottajille suunnatun verkkokaupan lisäksi hunajanostomahdollisuuden myös kuluttaja-asiakkailleen. Toteutuksemme keskiössä oli rakentaa verkkokauppa, jonka myös Hunajayhtymän kuluttaja-asiakkaat voisivat verkosta vaivatta löytää.
Toteutus
Lähihunajaa kotiovelle Hunajayhtymän verkkokaupasta
Kuluttajille suunnatun verkkokaupan toteutus päätettiin tehdä WooCommerce verkkokauppalisäosalla. Uusi verkkokauppa liitettiin muiden Hunajayhtymän verkkopalveluiden kanssa samaan Multisite-asennuskokonaisuuteen. Verkkokaupan maksupalvelutarjoajana toimii Paytrail ja ShipIt integraation kautta kuluttajalla on käytössään useita erilaisia toimitustapoja. Verkkokaupassa myydään yhteensä noin 170 eri tuotetta eri tuotekategorioihin ryhmiteltynä. Lisäksi kaupasta löytyy useita hunajareseptejä inspiraatiota herättämään.
Kuluttajaverkkokauppaan helposti tunnistettava ilme
Verkkokaupalle haluttiin selkeästi tunnistettava ja brändin mukainen ilme. Kuluttajat tunnistavat Hunajayhtymän tuotteiden ulkoasun vuosien takaa ja tämä ilme haluttiin nostaa keskiöön myös verkkokaupassa. Suunnittelimme hunaja.fi verkkosivuston ilmeeseen sopivan ja sitä mukailevan verkkokaupan ulkoasun ja vastasimme teknisestä toteutuksesta sekä verkkokaupan käyttäjäkoulutuksesta.
Sivuston ylläpito kunnossa
Toteutukseemme kuuluu myös palvelimen sekä WordPressin ylläpito, joka sisältää järjestelmän toimintakykyisenä pitämisen, tietoturvapäivitykset sekä virhetilanteiden selvityksen ja korjaamisen. Huolehdimme varmuuskopioinnista sekä siitä, että palvelin on aina toimintakunnossa, jotta sivusto pysyy toiminnassa vakaasti ja varmasti. Lisäksi autamme asiakasta vastaamaan nykyisiin GDPR-vaatimuksiin, jotta sivu noudattaa lainmukaisia evästekäytäntöjä.
Mehiläistuottajien kauppa mahdollistaa etikettien luomiseen
Hunajayhtymän sivuilta löytyy verkkokauppa myös tuottajille josta he voivat hankkia mehiläistarvikkeita. Toteutimme tähän verkkokauppaan WooCommerce lisäosan, jonka avulla verkkokaupan asiakkaat pystyvät luomaan rajoitusten mukaisia itse muokattavia etikettejä hunaja-tuotteilleen.
Etikettieditori on kehitetty React.js:llä ja se käyttää WooCommercen sekä ACF:n rajapintoja. Etiketin rajoitukset noudetaan tuotteelle luoduista ACF-kentistä. Käyttäjän lisäämät tiedot tallennetaan järjestelmään WP-Apin kautta. Onnistuneen talletuksen jälkeen tuote lisätään WooCommercen ostoskoriin. Tilauksen viimeistelyn jälkeen tilatuista etiketeistä luodaan PDF-dokumentit automatisoidusti hyödyntäen Spatie/BrowserShot -pakettia. Luotu PDF-dokumentti liitetään tilauksen tietoihin, josta tuottajan on se mahdollista vaivatta tulostaa.
Asiakas – Hunajayhtymä
Hunajayhtymä Oy on pakannut suomalaista hunajaa suomalaisille kuluttajille jo yli 50 vuotta. Tuotteet ovat kaupanhyllyjen klassikkoja, joita moni muistaa maistaneensa jo lapsuudessa. Hunajayhtymän perusti vuonna 1969 joukko mehiläishoitajia vastaamaan kahteen tarpeeseen: hunajan myynnin tehostamiseen sekä monipuoliseen mehiläistarvikemyyntiin. Puoli vuosisataa myöhemmin molemmat näistä tavoitteista ovat edelleen liiketoiminnan kivijalka. Toiminta perustuu vahvoihin vihreisiin arvoihin, läpinäkyvään tuotantoprosessiin ja suomalaiseen työhön.
Aidon hyvän tekijänä
Jere Pyhäjärvi
Senior Web Developer
Web Application Development, Full Stack DevelopmentInari Laurila
Key Account Manager
Project Management, Accessibility, Front-End DevelopmentJoni Karjalainen
Senior Web Developer
Front-End Development, Support, Digital-MarketingKiinnostuitko kuulemaan lisää?
Jos sivumme saivat sinut pohtimaan oman sivustosi tulevaisuutta, kirjoita yhteystietosi ja lyhyt kuvaus ongelmasta tai mahdollisuudesta alla olevaan lomakkeeseen.
Yhteyshenkilöt
Jos lomakkeiden täyttäminen ei innosta vaan haluat ottaa suoraan yhteyttä, kirjoita sähköposti etunimi.sukunimi@trimedia.fi tai ota yhteyttä alla oleviin henkilöihin.
Arto Saksola
Puh: +358 44 535 7215
Tuuli Strandman
Puh: +358 40 6744677