03.2021
Lahjoittaminen digiaikaan
Uudistuksen tavoite oli rakentaa informatiivinen sekä helposti lähestyttävä verkkopalvelu, jonka keskiössä on aivojen ja hermoston tutkimuksen edistäminen lahjoitusten avuin. Sivusto hyödyntää teknologisia lahjoitusmahdollisuuksia ja toimii samalla myös tärkeän tiedon välittäjänä.
Toteutus
Sivusto toteutetiin WordPress-julkaisujärjestelmällä. Päämääränä oli visuaalisesti houkutteleva ja helppokäyttöinen ratkaisu.
Varma tekninen toteutus
Sivustouudistuksessa sivustolle rakennettiin varma tekninen toteutus ja tulevassa jatkokehitysvaiheessa erilaisia lahjoittamispolkuja. Myös kuvallisuutta ja graafisia elementtejä hyödynnettiin sivustolla. Käyttöliittymän teknisessä toteutuksessa käytettiin Trimedian omaa WordPress-teemaa ja sivusto rakennettiin räätälöidyillä Gutenberg-editorin sisältölohkoilla ja -malleilla.
Hakukonenäkyvyys tärkeää
Uudistusprojektissa kiinnitettiin huomiota myös hakukonenäkyvyyteen ja sen säilyttämiseen. Sivustosta tehtiin hakukoneystävällinen ja sisällöt käytiin läpi yhdessä asiakkaan kanssa hakukoneoptimoinnin näkökulmasta. Lisäksi sisällöntuottajalle järjestettiin tiivis hakukoneoptimointia koskeva koulutus. Sivusto on yhdessä mainonnan kanssa kasvattanut tunnettuutta. Yhteistyötä on jatkettu sivuston jatkokehittämisellä sekä tietoturvallisella ylläpidolla.
Jatkokehitys ja järjestelmän ylläpito kunnossa
Sivuston jatkokehityksessä keskityttiin sivustosisältöjen ja -toimintojen täydentämiseen. Sivustolle rakennettiin uusia lomake- ja lahjoituslohko-ominaisuuksia.
Aivosäätiön toteutus sisältää palvelimen sekä WordPressin ylläpidon, jotka kattaa järjestelmän toimintakykyisenä pitämisen, tietoturvapäivitykset sekä virhetilanteiden selvityksen ja korjaamisen. Huolehdimme varmuuskopioinnista sekä siitä, että palvelin on aina toimintakunnossa jotta sivusto pysyy toiminnassa vakaasti ja varmasti. Lisäksi autamme vastaamaan nykyisiin GDPR-vaatimuksiin jotta sivu noudattaa lainmukaisia evästekäytäntöjä.
Lahjoittamaan houkutteleva räätälöity verkkokauppa
Lahjoittamaan houkuttava räätälöity verkkokauppa toteutettiin WordPressin ja Woocommercen yhdistelmällä. Verkkokaupasta löytyy useille eri lahjoituskohteille maksutapa sekä kuukausilahjoittajaksi ryhtymiseen että kertalahjoituksille. Lahjoitusten kohteista tehtiin helposti valittavia kokonaisuuksia ja luotiin käyttäjälle mahdollisuus valita itse sopiva lahjoitussumma. Lahjoitusprosessi integroitiin WooCommerce-verkkokaupparatkaisuun. Maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail verkkomaksupalvelu. Lisäksi käyttäjälle luotiin myös muita lahjoitustapoja ja lahjoitus onnistuu mm. Mobilepayllä ja soittamalla.
Asiakas – Aivosäätiö
Aivosäätiö tavoitteena on rakentaa tulevaisuuden Suomea, jossa yhä harvempi meistä joutuu kärsimään aivojen ja hermoston sairauksista. Säätiö edistää lahjoitusvaroin tutkimusta sekä lisää yhteistyössä eri alojen tutkijoiden kanssa ymmärrystä aivoterveydestä, aivosairauksista ja aivotutkimuksesta.
“Yhteistyö Trimedian kanssa on ollut sujuvaa ja joustavaa. Laaja verkkosivu-uudistus toteutui sovitussa aikataulussa ja budjetissa. Erityisesti arvostamme tiimin jäsenten ystävällistä ja avuliasta otetta.” – Aivosäätiön Viestintäpäällikkö
Mukana sivuston kehityksessä
Aki Saksola
CTO
UI/UX-design, Front-End Development, Project ManagementTuomo Räisänen
Web Developer
Front-End DevelopmentTuuli Strandman
Senior Marketing Specialist
Web Analytics, SEO, Project Management, Digital MarketingArto Saksola
CEO
Customer Relationship Management, Project Management, SalesKiinnostuitko kuulemaan lisää?
Jos sivumme saivat sinut pohtimaan oman sivustosi tulevaisuutta, kirjoita yhteystietosi ja lyhyt kuvaus ongelmasta tai mahdollisuudesta alla olevaan lomakkeeseen.
Yhteyshenkilöt
Jos lomakkeiden täyttäminen ei innosta vaan haluat ottaa suoraan yhteyttä, kirjoita sähköposti etunimi.sukunimi@trimedia.fi tai ota yhteyttä alla oleviin henkilöihin.
Arto Saksola
Puh: +358 44 535 7215
Tuuli Strandman
Puh: +358 40 6744677