Trimedian some 2.0 – kuinka herättää sosiaalinen media henkiin 2022
Trimedian Instagram: Keltainen takki naulakossa ja hyvän pääsiäisen toivotukset! Ajankohtainen postaus näin huhtikuun alussa pääsiäispyhien kynnyksellä, eikö vain — paitsi että julkaisu on vuodelta 2019.
Facebookissa on ollut hieman enemmän yritystä, tosin neljä postausta vuonna 2021 on somemarkkinointia ja sisällöntuotantoa tekevän yrityksen omassa somessa häpeällisen vähän.
Trimedian sosiaalisen median päivitys on jäänyt yhtä pahasti muiden “tärkeämpien” tehtävien jalkoihin. Tässäkin tapauksessa suutarin lapsella ei ollut kenkiä, ehkä korkeintaan muovipussit jaloissa (nyt lopetamme tämän sanonnan käytön). Nyt aktivoiduimme nettisivujen uudistuksen yhteydessä ja käynnistämme oman kevätsiivouksemme somen puolella. Tämä sisältää suunnitelmallista tehtävien jakoa, sillä alkuperäinen ”päivityksiä sitä mukaa kun niitä tulee mieleen” ei tähän mennessä ole ollut kovinkaan onnistunut suunnitelma.
Pääsiäisteeman mukaisesti: Kuinka toteuttaa Trimedian somen ylösnousemus?
Kuinka usein? Suosittelemme asiakkaillemme sosiaalisen median sisällöntuotannossa tasaista julkaisutahtia, sillä aktiivisella päivittämisellä pysyy yritys asiakkaiden mielessä ja näyttäytyy toimeliaana tekijänä. Tätä nyrkkisääntöä siis itsekin toteuttamaan, mahdollisimman usein!
Mitä? Kysymme usein asiakkailtamme tarkentavia kysymyksiä somekampanjoita ja sisältöjä suunniteltaessa, joilla pyrimme määrittämään tarkemmin mm. kiinnostuksen kohteita. Mitkä aiheet ovat sellaisia, jotka saavat kävijät siirtymään sivustolle ja vierailemaan palvelussa uudelleen? Kysymys siis myös meille itsellemme: Mitkä ovat ne aiheet, jotka poimitaan jatkossa fiidiin? Tähän mennessä somessa on nähty perinteisiä pyhien ja lomien toivotuksia sekä kerrottu Trimedialaisten viikottaisista kuulumisista, mutta pyrimme laajentamaan sisältöjä uusille alueille. Se, miten ja minne, on tietty tarkoin salassa pidettävää tietoa.
Miten? Vinkkejä somen sisällön tuotantoon löytyy netin täydeltä, mutta siihen ettei ole mitään järkeä julkaista kymmentä huonoa kuvaa tai sisältöä pelkän sisällön vuoksi. Siksi toteutamme jatkossa omalle tyylille uskollisesti sisältöjä, joista löytyy aitoa Trimediamaisuutta ja vain niissä kanavissa, joissa sekä me että kohdeyleisömme liikkuu. Siksi ette valitettavasti näe meitä TikTokissa lyhytvideoilla koodaamassa tai SnapChatissa inspiroimassa seuraajiamme.
Back to the Social
Facebook on edelleen relevantti kanava, vaikkei se olekaan kovin lit nuorison keskuudessa. Tietoa sivuston päivityksistä ja tiedotteita tärkeistä asioita löytyy jatkossa myös täältä.
Facebook-sivustollemmeAvautuu uuteen ikkunaan ↗Twitterissä jaetaan ammattimaisempaa sisältöä, esimerkiksi linkkejä ja/tai kommentteja uusimmista alan tapahtumista ja aiheista. Pyritään jakamaan/retwiittaamaan useamman kerran kuukaudessa linkkejä teknisistä aiheista.
Twitter-tilimmeAvautuu uuteen ikkunaan ↗”Trimedia on helposti lähestyttävä ja henkilöstö on mukavaa sakkia”. Jos tällainen fiilis tulee, niin olemme onnistuneet tehtävässämme. Lisää kuvia toimiston arjesta ja yhteisistä tekemisistä.
Instagramin postauksiinAvautuu uuteen ikkunaan ↗Ammattilaisverkostot kehittyvät LinkedInissä, joten siellä on parempi olla myös aktiivinen. Viime vuosien aikana tiedottamisen tyyli linkkarissa on muuttunut melkoisesti, joten päivittämisen taso on meillä vielä harkinnan alla. Saa laittaa kontaktipyyntöjä 🙂
LinkedIn profiiliinAvautuu uuteen ikkunaan ↗