Työ – Sivustouudistus : Marine 02.18

Brändi, integraatiot ja verkkokauppa uusiksi

Sivuston uudistuksessa keskityttiin brändiuudistuksen lisäksi erilaisten sisäänrakennettujen integraatioiden lisäämiseen sivustolle sekä konversioita tuottavan verkkokaupan toteutukseen.


Toteutus

Kahden vaiheen uudistusprosessi

Ratkaisimme asiakkaan muutostarpeet kahdessa vaiheessa. Ensimmäisessä vaiheessa toteutimme toimivan ja visuaalisesti näyttävän WordPress sivuston, johon lisättiin käytettyjen laitteiden Nettix-integraatiot. Toisessa vaiheessa toteutimme tehokkaan verkkokauppajärjestelmän huomioiden brändiuudistuksen visuaaliset toiveet. Lopputuloksena syntyi selkeä kokonaisuus joka palvelee niin verkkokaupan, sivuston kuin järjestelmän käyttäjiä.

Brändiuudistus loi pohjan verkkosivuston visuaaliselle ilmeelle

Trimedia loi visuaalisen ulkoasun uudelle WordPress verkkopalvelulle Visual Fridayn toteuttaman brändiuudistuksen pohjalta. Verkkosivuston rakentamisessa hyödynnettiin lohko-ajattelua, jolloin sivustoa ja sivuja voidaan muokata lohkojen avulla hyvin joustavasti ja monipuolisesti sisältötarpeiden ohjaamina.

Verkkokauppa ja WP-sivusto sulassa sovussa

UI-suunnitelman, sisältötyyppien sekä WordPress-lohkojen kiteydyttyä rakensimme WordPress sivuston Trimedian räätälöityä teemaa hyödyntäen. WordPress-sivuston rinnalle vaadittiin toimiva verkkokauppa, joka toteutettiin Automatik-verkkokauppaohjelmalla.  Automatik verkkokauppa toimii yhdessä Futursoft -toiminnanohjausjärjestelmien kanssa, jonka kautta sivustolle voidaan helposti noutaa tuotetietoja kuten nimet, hinnat ja  saldot. Verkkokauppaan tehtiin lisäksi useita integrointeja eri toimittajien kanssa.

Trimedian vastuualueet uudistusprojektissa:

Käyttöliittymäsuunnittelu, palvelun määrittely ja tarkentaminen, tekninen suunnittelu ja toteutus, visuaalinen toteutus, Nettix-integraatioiden implementointi, Automatik-verkkokaupan ja tuotehallinnan rakentaminen, sisällön siirto ja tuottaminen, käyttäjäkoulutus, ylläpito-, jatkokehitys- ja tukipalvelut.

Sivuston integraatiot:

Nettimoton integraatio tuo käytettyjen laitteiden valikoiman verkkosivulle

Sivustolle rakennettiin myös erillinen Nettix-integraatio (nettimoto, nettivene, nettikone ja nettivaraosa), jonka kautta kävijä näkee suoraan verkkopalvelusta käytettyjen laitteiden ajantasaisen valikoiman. Vierailija voi käyttää haluamiaan filttereitä ja suodattaa esiin haluamansa veneet, ajoneuvot tai osat. Integraation kautta tuotesivulle tuodaan tuotteiden täydelliset tuotetiedot sekä -kuvat.


Asiakas – Marine

Jos se käy moottorilla, löytyy se todennäköisesti Marinelta! Marine tarjoaa laajan valikoiman tuotteita kesään ja talveen, säilytys- ja huoltopalvelut sekä varusteet vapaa-ajanharrastuksiin ja kovan luokan ammattilaisille. Marine on toiminut vuoden 2002 alusta saakka. Tänä päivänä yritys on Suomen monipuolisin kone- ja veneliike, joka tarjoaa laajan valikoiman tuotteita kesään ja talveen, säilytys- ja huoltopalvelut sekä varusteet vapaa-ajanharrastuksiin ja kovan luokan ammattilaisille. Asiakkaina harrastajien lisäksi ovat niin safarin pitäjät ja laskettelukeskukset kuin Puolustusvoimat ja Poliisi.

Marinen takana seisovat

Otto Savolainen

Web Developer

Web Application Development, E-commerce, Front-End Development

Toni Huuskonen

Senior Web Developer

Integrations, Full Stack Development, E-Commerce, Project Management

Aki Saksola

CTO

UI/UX-design, Front-End Development, Project Management

Noora Ojanen

Designer

UI/UX-design, Branding, Marketing

Kiinnostuitko kuulemaan lisää?

Jos sivumme saivat sinut pohtimaan oman verkkokauppasi tulevaisuutta, kirjoita yhteystietosi ja lyhyt kuvaus ongelmasta tai mahdollisuudesta alla olevaan lomakkeeseen.

Yhteyshenkilöt

Jos lomakkeiden täyttäminen ei innosta vaan haluat ottaa suoraan yhteyttä, kirjoita sähköposti etunimi.sukunimi@trimedia.fi tai ota yhteyttä alla oleviin henkilöihin.

Arto Saksola
Puh: +358 44 535 7215

Tuuli Strandman
Puh: +358 40 6744677


Muita toteutuksia